Reklama, media i nowe technologie
RSS
niedziela, 31 sierpnia 2014

Ostatnio postanowiełem testowo skorzystać z oferty sieci Nju. Zasiliłem kartę kwotą 20 zł i aktywowałem usługę usługa "do komórkowych". Po 7 dniach otrzymalem informację o wyłaczeniu usługi na sms o tresci "W związku z naruszeniem PKT 5.1. Regulaminu oferty nju na kartę wypowiadamy umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych". Punkt ten brzmi 5.2. nie używać karty SIM w celu prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na masowym wykonywaniu połączeń telefonicznych, tzw. rozwiązań „call center”. Nie wykonywałem połączeń połaczeń okreslonych w regulaminie a teraz mam problem aby aktywować usługę ponownie i korzystać z telefonu, który jest nieaktywny. Dobrze, że nie przeniosłem numeru bo miałbym jeszcze większy problem. Sieć Nju należy do sieci Orange i wydawało się, że jest to gwaracją określonego poziomu usług. Niestety, przykre rozczarowanie i pieniądze w śmietnik. Przestrzegam wszystkich potencjalnych klientów sieci.

14:52, nietylkoreklama
Link Komentarze (1) »

Cyfrowy Polsat sprzedaje płatny dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn Polska 2014. Impreza jest imponujaca wielkością. Zaplanowano 3,5 tygodnia siatkarskich emocji na najwyższym światowym poziomie. 24 najlepsze drużyny na świecie, 103 mecze na żywo. Ceremonia inauguracyjna i mecz otwarcia Polska-Serbia na Stadionie Narodowym w obecności rekordowej liczby ponad 62 tys. widzów. Około 200 godzin transmisji meczów na żywo. I transmisja z Polski do ponad 160 krajów na całym świecie. Niestety TVP nie kupiło licencji która przypadła Cyfrowemu Polsatowi i firma promuje płatny dostęp do transmisji telewizyjnych. Projekt pionierski gdyż dotychczas sprzedawane były pojedyncze dostępy do transmisji Gali Bokserskich czy walk MMA. Obecnie sprzedaż prowadzona jest dwu etapowo. Klienci indywidualni mogą zakupić dostęp do posiadanych pakietów, nowi kupując abonament w CP otrzymują usługę w pakiecie. Najlepszą ofertę na dostep mają klienci usługi Smartdom gdzie kupując pakiet RodzinnyHD otrzymują rabat 10 zł i cenę 9,99 zł miesięcznie przy umowie na 24 miesiące. Klienci biznesowi również mogą zakupić usługę na poczet transmisji meczów dla swoich klientów. Specjalna oferta skierowaną do właścicieli hoteli, restauracji, kawiarni, kin, centrów handlowych oraz osób, które chciałyby publicznie odtwarzać FIVB. Ciekawy jestem jak zakończy się cały proces. Wyniki poprzednich sprzedaży PPV nie były obiecujące, gdyż duża liczba kibiców korzystała z transmisji na nie do końca legalnych stronach internetowych. Limitowanie dostępu do dużej międynarodowej imprezy bedzie na pewno sprawdzianem czy jesteśmy w stanie płacić za dodatkową rozrywkę. Jeżeli tak to zapewne w niedługim czasie zmieni się rynek telewizyjny w kierunku PPV.

14:50, nietylkoreklama
Link Komentarze (1) »
czwartek, 14 sierpnia 2014

Od dłuzszego czasu trwa wojna cenowa operatorów GSM. Rachunki telefoniczne przekraczające 100 zł odchodzą do lamusa, chyba że rozkładamy zakup drogiego telefonu na raty i bieżemy go w drogim abonamencie (duża cześć opłaty miesięcznej to spłata aparatu). Sam koszt nielimitowanych rozmów na telefony komórkowe można już wykupić za określoną miesięczną kwotę np 19 zł w Nju. Ostatnio Redbull mobile wprowadziło ofertę nielimitowanych rozmów do wszystkich sieci komórkowych oraz stacjonarnych za 29 zł miesięcznie + dodatkowo dodają 2GB internetu miesięcznie. jedynym kosztem pozostają sms, ktorych wykupienie nielimitowane na cały miesiąc kosztuje 9 zł. Jednak nic nie jest w stanie pobić najnowszą promocję T-Mobile adresowaną do fanów Facebooka. Abonament 29,99 zł miesięcznie przy umowie już na 6 miesięcy daje klientom nielimitowane rozmowy, sms oraz 0,5 gb internetu w LTE miesięcznie. Promocja już chyba nie do pobicia, chociaż z ciekawością czekamy na innych graczy.

niedziela, 15 kwietnia 2012

Ostatnio wpadła mi w ręce gazetka reklamowa sieci Media Markt z ofertą RTV i AGD. Postanowiłem z ciekawości sprawdzić wybrane ceny oferowanych w gazetce produktów w internecie na stronie Ceneo, gdyż uważam, że jak coś jest reklamowane to zapewne już taniej nie znajdę. Zdaję sobie sprawę, że prezentowane na stronie Ceneo produkty są zebrane z różnych sklepów internetowych i tak naprawdę mogą się już nie znajdować na stanie magazynowym, jednak zakładam, że i produkty z gazetki reklamowej są specjalnie wynegocjowane i naprawdę w atrakcyjnej cenie. Do testów wybrałem tylko odbiorniki TV, które to przed Mistrzostwami Europy maja się dobrze sprzedawać. Model LG 42 LV 3550 promowany za 2099 zł dostępny jest w sprzedaży internetowej w 107 sklepach zakresie cenowym od 1855,00 zł do 2681,80 zł. Cena nie obejmuje przesyłki, która kurierem wynosi 30 zł. Kolejny reklamowany model Sharp LC46LU630 w gazetce za 3499 zł dostępny jest w internecie w w 59 sklepach w zakresie cenowym od 3198,99 zł do 3706,00 zł. Kolejny porównywany odbiornik to Panasonic TXP42GT30 z ceną w gazetce 2899 zł oferowany jest w 114 sklepach w cenie od 2455,00 zł do 5799,00 zł. Tutaj zakres ceny jest wyjątkowo szeroki i w ostatnim z prezentowanych sklepów za podaną cenę można gdzie indziej kupić dwa takie telewizory. Podsumowując ofertę z gazetki Media Markt można stwierdzić, że nie jest to najtańszy sklep, a reklamowane produkty można kupić zdecydowanie taniej. Oczywiście za zakupami w sklepie przemawia natychmiastowy odbiór i promocyjna oferta kredytowa, jednak te osoby które planują zakup za gotówkę mogę wybrać w internecie jeszcze tańsze rozwiązanie z odbiorem bezpośrednim w swoim mieście. Reasumując Media Markt jest nie dla idiotów i nie dla internautów.

Hitem stacji TVN już od dłuższego czasu jest program „Kuchenne rewolucje”, w którym to prezentowane są metamorfozy lokalnych restauracji po wizycie znanej restauratorki Magdy Gessler. Program jest wyjątkowo ciekawy, gdyż umiejętnie diagnozuję problem danej firmy oraz pokazuję sposób jego rozwiązanie. Prowadzone działania w programie pozwalają wszystkich przedsiębiorcom spojrzeć z innej perspektywy na swój biznes i podjąć działania w celu zwiększenia przychodów i podniesienia rentowności. Z drugiej strony program pokazuje niedociągnięcia branży kulinarnej, poprzez wytykanie niedopełnienia podstawowych warunków higieny (czystość), warunków przyrządzania potraw, ich jakości (świeżość) oraz samych umiejętności kucharzy. Każdy program skupia się na innym aspekcie problemów, dzięki czemu zawsze jest ciekawie. Ostatni program emitowany w czwartek 12.04.2012 oraz w sobotę 14.04.2012 poruszył jeszcze jeden ważny temat dotyczący zatrudnienia pracowników bez umowy o pracę. Prowadząca wymusiła na właścicielu podpisanie umowy o pracę co zostało zarejestrowane i wyemitowane na antenie. Jaka umowa obowiązywała w danej firmie poprzednio trudno jest ustalić. Być może była to umowa zlecenie. Jeżeli brakowało jakiejkolwiek umowy o praca to należy pamiętać, że praca na czarno w naszym kraju podlega karze w wysokości 30 tyś zł dla pracodawcy oraz 500 zł dla pracownika. Ujawnienie na wizji warunków zatrudnienia w danej firmie może wywołać konsekwencje finansowe dla jej właściciela i przyczynić się do likwidacji restauracji. Pytanie czy taka rewolucja przyniesie korzyść dla właściciela a z drugiej strony czy wszystko należy bezlitośnie pokazywać na wizji?? Wiadomo, że w walce o oglądalność należy szukać różnych rozwiązań. Następni chętni do programu muszą być przygotowani na weryfikację ich działalności pod każdym kontem.

czwartek, 05 kwietnia 2012

Firma UPC dołącza do firm wykorzystujących niedopowiedzenia w celu pozyskania klienta, lub po prostu zainteresowanie klienta swoją ofertą. Ostatnio otrzymałem na e-maila ofertę identyczną jak w tytule i udałem się na stronę operatora po więcej informacji. Promocyjna oferta dotyczy okresu 3 miesięcy a po tym okresie cena wynosi 130 zł. Czy nie uczciwiej było by napisać w mailu od razu że cena obowiązuje tylko przez krótki promocyjny okres?? Oczywiście, że lepiej klienta skierować na swoją stronę bo może wybierze coś innego, jednak taki tani chwyt pozostawia niesmak. W dłuższej perspektywie tacy reklamodawcy trafiają na czarną listę swoich klientów i kolejne promocje nie są sprawdzane. Ja już na przykład nie sprawdzam ofert Netii, gdzie pojawiały się podobne wabiki. Wykorzystywanie argumentu niskiej ceny w pierwszym okresie promocji nie stosują na szczęście wszystkie firmy. Panowie z marketingu traktujcie poważnie swoich klientów…

10:46, nietylkoreklama
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 29 marca 2012

Duże zamieszanie na rynku telefonów komórkowych. Po zapowiedzeniu nowej taryfy z nielimitowanymi rozmowami do wszystkich sieci komórkowych przez Play, również T-mobile proponuje podobną usługę w identycznej cenie 79 zł. Informacja podana na stronie Parkiet.com jest tak świeża, że trudno ją zweryfikować na stronie operatora, gdyż oferta ma się pojawić na dniach. Czyżby Play trafił w dziesiątkę i może zabrać klientów innych sieci? Zapewne zagrożeniem może być utrata klientów klasy VIP, którzy w prowadzonej działalności korzystają aktywnie z telefonu i płacą rachunki opiewające na kwotę 200-300 zł. Odpowiedź sieci T-mobile jest bardzo szybka i zaskakująca na rynku. Czyżby odpływ klientów był już tak widoczny? Play w swoich reklamach chwali się, że 70% klientów zmieniających operatora wybiera właśnie ich sieć. Oczywiście konkurencja na rynku jest powodem do zadowolenia dla wszystkich konsumentów. Oby tak dalej.

Firma Rovio Entertainment wypuściła na rynek nową cześć swojej gry zręcznościowej, która tym razem odbywa się w kosmosie. Pełna wersja gry jest dostępna jest na iPhone'a, iPada, iPoda touch, urządzenia z Androidem oraz komputery Mac i PC. Oczywiście oprócz wersji demonstracyjnej za pełne wydanie należy zapłacić w zalezności od platformy od 0,99 USD do 5,95 USD w wersji na PC (bezpośrednio z tej strony). Google Shop. Na urządzenia z Androidem w  sklepie internetowym Play Google można kupić pełną wersję za 3,07 zł lub pobrać bezpłatne demo. Warto przetestować wersję demonstracyjną na PC dostępną pod adresem: Link.  Program w ciągu 3 dni od premiery pobrało już około 10 milionów internautów. 

Sieć komórkowa Play przygotowuje nową promocję zaplanowaną na 30 marca. Tym razem za jednorazową opłatą abonamentową 79 zł otrzymujemy nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych. Pakiet ten można wzbogacić o nielimitowane rozmowy z numerami stacjonarnymi za 10 zł oraz za 7 zł dostęp do internetu. Oferta skierowana jest do klientów przenoszących swój numer od innego operatora. Pozostali klienci, mogą korzystać w oferty w wyższych stawkach. Oferta zakłada wykupienie wyłącznie karty Sim. Wybór nielimitowanych połączeń z promocyjnym telefonem jest droższa o 20 zł. Kto może być zainteresowany ofertą? Zapewne osoby dużo rozmawiające przez telefon. Aby wyjść na zero w abonamencie należy rozmawiać co najmniej 273 minut miesięcznie zakładając, że jej koszt wynosi 0,29 zł. Na pewno oferta będzie cieszyła się zainteresowaniem wśród osób aktywnie używających telefonu i płacących znacznie większy abonament. Wprowadzenie nowej oferty jest ciekawe i zmienia przetarte szlaki zwiększania ilości minut w abonamencie. Teraz za niewielką kwotę można rozmawiać do woli.

06:33, nietylkoreklama
Link Dodaj komentarz »
środa, 28 marca 2012

Na rynku satelitarnych telewizji cyfrowych mamy szeroki wybór abonamentów a co za tym idzie oferty programowej. Wyniki sprzedaży pokazują, że liderem rynku jest Cyfrowy Polsat, który to pozyskał przeszło 3,5 miliona abonentów. Na dalszych miejscach uplasowała się Cyfra Plus (przeszło 1,6 miliona abonentów) oraz Platforma N( 900 tysięcy abonentów). Poddałem analizie pakiety tych stacji, aby odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego to właśnie Cyfrowy Polsat jest liderem rynku? Nie będę analizował sieci oraz warunków współpracy, gdyż to klient w oparciu o dostępną ofertę podejmuje decyzje o wyborze operatora. Najtańszy abonament na rynku w cenie 14,90 zł ofertuje Cyfrowy Polsat. W skład tego pakietu wchodzą oprócz podstawowych kanałów naziemnej telewizji cyfrowej produkcje własne Polsatu, jednak z ofertą bezpłatnych programów FTA można już mieć w dekoderze jakieś 35 pozycji. Stacja oferuje 3 kanały HD. Brakuje oczywiście parunastu ciekawych programów ale jako podstawowe minimum to już wystarcza. Pakiety Cyfry Plus rozpoczynają się od kwoty 24 zł. W pakiecie oprócz podstawowych kanałów dostępne są produkcje własne Cyfry Plus (Domo, Kuchnia, Minimini, Teletoon, Hyper, Ale Kino). Stacja udostępnia w tym pakiecie 8 kanałów HD (TVN i TVN7). Brakuje pełnej oferty Polsatu oraz TVN, które dostępne są od wyższego pakietu. Różnica cenowa pomiędzy pakietami Polsatu a Cyfry to jakieś 9 zł. Tutaj oczywiście wybór uzależniony jest od tego co dany klient albo jego rodzina ogląda. Wydaje się, że oferta Polsatu jest bardziej atrakcyjna pod względem kanałów sportowych (dwa kanały). W segmencie średnim najtańszą ofertę abonamentu ma Platforma N. Już za 39 zł można w umowie na 12 miesięcy korzystać z 53 kanałów po polsku w tym 13 w wersji HD. Jednak po wnikliwej analizie okazuje się w grupie tych kanałów jest 18 pozycji bezpłatnych z satelity lub naziemnej telewizji cyfrowej, czyli liczba kanałów jaką wykupujemy to 35. Brak w ofercie tematycznych kanałów Polsatu. Droższy o 0,90 zł w ofercie abonamentowej jest Cyfrowy Polsat, który to bezpłatnie przez 6 miesięcy w dość długiej umowę oferuje pełen pakiet kanałów Polsatu, TVN oraz bogaty pakiet kanałów dla dzieci. Pakiet Cyfry Plus kosztujący 44 zł jest porównywalny z pakietem Cyfrowego Polsatu, różnicą jest oczywiście brak programów własnych Cyfry. Porównując te zestawy abonamentowe odpada Platforma N z tytułu braku programów Polsatu. Wybierając pomiędzy Polsatem a Cyfrą to nie kierując się ceną (korzystniejsza Polsatu) to wybór pada na Cyfrowy Polsat, który przy podobnych zakresie programów oferuje ciekawszą ofertę dla dzieci. Oczywiście każdy podejmie własną decyzję uzależnioną od domowego głosowanie całej rodziny. Wracając do odpowiedzi na zadane pytanie, wybór abonentów podyktowany jest ofertą telewizyjną, która przemawia na korzyść Cyfrowego Polsatu.

 
1 , 2 , 3

Liczba wizyt:

monitoring pozycji

Ciekawe artykuły:




Karta